هشدار درباره نرم‌افزارهای مکان یاب/برگزاری رزمایش هسته‌ای درسال۹۷


حوزه دفاعی و امنیتی کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد اخباری درخصوص هشدارهای رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره نرم‌افزارهای مکان یاب و اعلام برگزاری یک رزمایش هسته‌ای در سال ۹۷ بود.

خبرگزاری مهر، گروه سیاست: حوزه امنیتی و دفاعی کشور در طول هفته‌ای که گذشت، بیشتر شاهد حمایت قاطع فرماندهان نیروهای مسلح از مواضع محکم رئیس‌جمهور کشورمان در قبال استراتژی آمریکا در طرح تحریم های جدید نفتی علیه ایران بود. رئیس جمهور طی سخنانی در سوئیس اعلام کرد؛ «اگر نفت ایران صادر نشود هیچ معنی ندارد که نفت سایر کشورهای منطقه صادر شود» در پی اعلام موضع قاطع روحانی در قبال اظهارات سلطه طلبانه و تهدیدات و زیاده‌خواهی‌های مقامات آمریکایی و صهیونیست ها، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی از سخنان عزتمندانه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

سلشکر سلیمانی نوشت: «برادر بزرگوار جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، آنچه از فرمایشات حضرتعالی در رسانه‌ها منعکس شد، مبنی بر اینکه اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی‌باشد و بیانات بسیار ارزشمندی که در موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم صهیونیستی فرمودید، مایه مباهات و افتخار است. دست شما را برای ایراد این سخنان به موقع، حکیمانه و صحیح می بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد در خدمت هستیم»

از سویی دیگر سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت استان تهران با اشاره به مواضع قاطعانه رئیس‌جمهور در برابر شیطنت اخیر امریکایی ها در طراحی تحریم های جدید نفتی علیه ایران و ابراز امیدواری نسبت به عملی شدن آن در صورت لزوم و تاکید بر همراه بودن آحاد مردم و مسئولین نظام در این زمینه، تصریح کرد: «یقینا، در شرایط محتمل با عملی شدن مواضع اخیر مسئولین اجرایی کشور که در حال پیش گرفتن رویکرد و نگاه انقلابی در صحنه نبرد امروز با دشمن به ویژه امریکای مکار و جنایتکار هستند، می‌توان به دشمنان فهماند که استفاده از تنگه هرمز برای همه و یا برای هیچ کس چه معنا و مفهومی می تواند داشته باشد!»

درکنار مواضع فرماندهان نیروهای مسلح در حمایت از سخنان رئیس جمهور و عملی کردن تهدیدات، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش با بیان اینکه مستکبران به خوبی می‌دانند که توانایی مقابله مستقیم با کشورمان را ندارند، گفت: «امروز قدرت‌های پوشالی دنیا به خوبی درک کرده‌اند که شمارش معکوس زوال‌شان آغاز شده است لذا از طریق جنگ اقتصادی می‌خواهد جلوی نابودی و زوال خود را بگیرد»

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ظرفیت‌های لازم را برای پیشرفت در درون خود دارد، بیان کرد: «کشور ما به قدری وسیع و دارای ذخایر طبیعی و نیروی انسانی کارآمد است که اگر دور تا دور آن را دیوار بکشند باز هم می‌تواند مسیر اعتلا و پیشرفت را طی کند که نمونه بارز آن را در جنگ هشت ساله شاهد بودیم. امروز دشمنان در حوزه جنگ اقتصادی نفوذهایی داشته‌اند که باید آن نقاط شناسایی و مسدود شوند. وظیفه ما امروز روشن‌گری در ابعاد مختلف سیاسی فرهنگی اقتصادی است؛ چرا که اگر از هوشمندی و هوشیاری لازم برخوردار نباشیم و مردم را آگاه نکنیم، آن وقت باید هزینه‌های زیادی را برای مقابله با دشمنان بپردازیم»

مشروح مهمترین اخبار حوزه امنیتی و دفاعی در هفته گذشته به شرح زیر است:

سرلشکر موسوی: آغاز شمارش معکوس زوال قدرت‌های پوشالی دنیا/ دشمنان توانایی مقابله مستقیم با ایران را ندارند

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در همایش ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرک‌های مسکونی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: همه انتظاراتی که خداوند از انسان‌ها دارد در فرهنگ بسیج متجلی است و این توفیق بزرگی است که انسان در مسیر بسیجی بودن که همان هدف خلقت خداوند از انسان است، گام بردارد.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه در گذشته یک موضع‌گیری داشته‌ام مبنی بر اینکه آرزوی قلبی‌ام خدمت در بسیج است، افزود: این موضع‌گیری از سوی مقام معظم رهبری با نهایت بزرگواری مورد تمجید قرار گرفت و البته در مقابل، شیاطین بزرگ و کوچک با این موضع‌گیری به شدت مخالفت کردند؛ چرا که آنان نمی‌خواهند این موضع‌گیری فرمانده کل ارتش برای جوانان به یک الگو تبدیل شود.

امیر موسوی گفت: یک فرمانده می‌تواند با افتخار هر چه تمام‌تر نسبت به جایگاه خود متعصب باشد و از طرفی نیز به بسیجی بودن خود نیز افتخار کند. از اینرو جایگاه افراد منافاتی با بسیجی بودن ندارد؛ چرا که بسیج ضامن بقای انقلاب است و بسیجی می‌تواند آرمان‌های انقلاب اسلامی را جامه عمل بپوشاند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه تفکر بسیجی در تحقق آرمان‌های نظام و انقلاب افزود: همه ما باید بسیجی فکر کرده و بسیجی عمل کنیم و به بسیجی بودن مان افتخار کنیم؛ چراکه دشمنان ما به خوبی می‌دانند که در مقابله با تفکر بسیجی امید هیچ‌گونه پیروزی نخواهند داشت.

فرمانده کل ارتش با اشاره به جریانات تاریخی مرتبط با دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در اواخر جنگ، منافقین با استفاده از نفوذی‌ها و بهره گیری از عملیات روانی می‌خواستند دستاوردهای جنگ ۸ ساله را که با خون شهدا به دست آمده بود به یکباره از بین ببرند؛ لذا دشمن با تجهیز منافقین اقدام به تجاوزی دوباره کرد و با استفاده از تاکتیک عملیات روانی توانست در مناطقی نیز نفوذ کند؛ اما هوشیاری حضرت امام (ره) و نیروهای مسلح مانع از پیشروی آنان شد و راه نفوذ منافقین را مسدود کرد.

سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۷ نیز یادآور همان دوران دفاع مقدس است، افزود: امروز نیز دشمن با استفاده از همان ترفندهای عملیات روانی می‌خواهد در جنگ اقتصادی به اهداف خود دست یابد.

وی ادامه داد: وظیفه ائمه جماعات در هدایت صحیح مردم و جلوگیری از انحرافات و شناساندن ترفندهای عملیات روانی دشمن در این برهه زمانی خطیر و راهگشاست.

این مقام عالی‌رتبه نظامی با اشاره به اینکه مستکبران به خوبی می‌دانند که توانایی مقابله مستقیم با کشورمان را ندارند، گفت: امروز قدرت‌های پوشالی دنیا به خوبی درک کرده‌اند که شمارش معکوس زوال‌شان آغاز شده است لذا از طریق جنگ اقتصادی می‌خواهد جلوی نابودی و زوال خود را بگیرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ظرفیت‌های لازم را برای پیشرفت در درون خود دارد، بیان کرد: کشور ما به قدری وسیع و دارای ذخایر طبیعی و نیروی انسانی کارآمد است که اگر دور تا دور آن را دیوار بکشند باز هم می‌تواند مسیر اعتلا و پیشرفت را طی کند که نمونه بارز آن را در جنگ هشت ساله شاهد بودیم.

فرمانده کل ارتش افزود: امروز دشمنان در حوزه جنگ اقتصادی نفوذهایی داشته‌اند که باید آن نقاط شناسایی و مسدود شوند و در حوزه جنگ روانی نیز باید با کمک همه شما عزیزان (ائمه جماعت و مسوولان پایگاه‌های بسیج) راه‌های مقابله با جنگ روانی شناسایی و به مردم معرفی شود.

سرلشکر موسوی گفت: وظیفه ما امروز روشن‌گری در ابعاد مختلف سیاسی فرهنگی اقتصادی است؛ چرا که اگر از هوشمندی و هوشیاری لازم برخوردار نباشیم و مردم را آگاه نکنیم، آن وقت باید هزینه‌های زیادی را برای مقابله با دشمنان بپردازیم.

وی در پایان تصریح کرد: آن‌چه که ما را در طول انقلاب در برابر نظام سلطه و اذنابش پیروز نگه داشته و باعث شده است که پشت دشمن را بارها به خاک بمالیم، حفظ تفکر و روحیه بسیجی است.

سردار شکارچی: نظام جمهوری اسلامی وابستگی جدی به بسیج دارد

سردار ابولفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ظهر امروز (پنجشنبه) در نخستین همایش فرماندهان بسیج و ائمه جماعت کوی‌های سازمانی ارتش، با تقدیر از تدبیر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه خلاقیت و نوآوری رئیس این سازمان برای برپایی این همایش اثربخش و مهم، اظهار داشت: برگزاری چنین همایشی اثر بسیار مثبتی در تبلیغ، تقویت و ترویج فرهنگ بسیجی در سطح کارکنان، خانواده‌های ارتش و جامعه دارد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابزار و تجهیزات در نظام اسلامی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است اما هیچ‌گاه به این تجهیزات و امکانات وابسته نبوده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران به بسیج وابستگی جدی دارد، ادامه داد: مسئولان بسیاری در کشور سِمَت گرفته‌اند که عده زیادی خدمت و برخی هم خیانت کردند و پس از دوره‌ای رفته‌اند، آنچه که نمی‌توان از آن عبور کرد بسیج و تفکر بسیجی است که نظام جمهوری اسلامی ایران به آن وابستگی شدیدی دارد.

سردار سرتیپ پاسدار شکارچی حاکم شدن تفکر بسیجی را مهم‌تر از خود بسیج خواند و اضافه کرد: اقتدار نظام اسلامی در گرو تفکر بسیجی است و هر جا این تفکر حاکم شده با وجود محدودیت‌های فراوان در نهایت موفقیت و پیروزی حاصل شده است.

وی با یادآوری اینکه در آغازین روزهای شروع جنگ تحمیلی در اوج تحریم‌ها و محاصره‌های اقتصادی، ارتش با همین تفکر بسیجی جانانه از کشور دفاع کرد، گفت: امروز دشمن این نقطه قوت ما را شناسایی و رصد کرده و دنبال آسیب وارد کردن به آن است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به حضور روحانیون و فرماندهان بسیجی کوی‌های سازمانی در این همایش، یادآور شد: این همایش به منظور پیوند این دو قشر نیست چراکه خود روحانیون تفکر بسیجی دارند و در طول سال‌های پس از انقلاب از این تجربیات و هم فکری بارها استفاده شده است.

وی با یاد خاطره‌ای از حضور روحانیون در دوران دفاع مقدس که علاوه بر کار تبلیغی، اعتقادی و فرهنگی در زمان عملیات نیز دوشادوش رزمندگان به مبارزه علیه دشمن می‌پرداختند، به نقش بانوان بسیجی در زمان جنگ اشاره و تصریح کرد: متأسفانه نقش بانوان بسیجی در جنگ به خوبی تبلیغ و تبیین نشده است و جامعه با فدارکاری‌های این قشر تأثیرگذار کمتر آشنا است.

سردار شکارچی با تأکید بر اینکه امروز نقش زنان بسیجی بسیار مهم‌تر از مردان بسیجی است، گفت: امروز دشمن تلاش دارد از طریق این کانون تأثیرگذار جامعه یعنی زنان بر اعتقادات جامعه خدشه وارد کند و این مسیر امروز محل و مجرای حملات نرم دشمن قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح پرهیز از نگاه ابزاری و دنیا طلبانه به بسیج را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: بسیج سکوی مستحکم زیرین انقلاب اسلامی و نظام بوده که اگر آسیب ببیند نظام جمهوری اسلامی ایران آسیب دیده است، لذا باید از طرفیت بسیج برای اثربخشی در عرصه های گوناگون در جامعه استفاده کرد و به هیچ عنوان نگاه ابزاری به بسیج نداشت.

وی با یادآوری اینکه بسیج برخواسته از تفکرات اسلام ناب محمدی(ص) است که حضرت امام خمینی(ره) این مشی را برای بسیج ترسیم کرد، گفت: بر اساس شاخصه هایی که از فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا استخراج شده است؛ ایمان عمیق، تلاش مخلصانه، هوشیاری در شناخت دشمن و سختگیری بر او، گذشت و ایثار در برابر دوست و ایستادگی و مقاومت شجاعانه و خستگی ناپذیر، پنج شاخصه مهم بسیج هستند.

سردار شکارچی با بیان اینکه هیچ‌گاه شرایط کشور سخت‌تر از روزهای ابتدایی انقلاب و دوران دفاع مقدس نخواهد شد، یادآور شد: در آن شرایط با وجود همه تحریم‌ها و نبود هیچ امکاناتی با تفکر بسیجی از پیچ تاریخی مهمی عبور کردیم و امروز نیز اگر همین تفکر در کشور جاری و ساری باشد که الحمدلله در آحاد جامعه و توده مردم هست.

وی در پایان گفت: با روحیه بسیجی و ولایت مداری حاکم بر مردم و با وجود رهبری شجاع، حکیم و خردمند همچون حضرت آیت الله خامنه ای هیچ تهدیدی کشور را نمی‌تواند با آسیب مواجه کند و باید این تفکر در جامعه توسعه پیدا کند.

بازدید دریادار «سیاری» از توانمندی غواصان نیروی دریایی ارتش

دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد ارتش در بازدید از دانشگاه دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با دانشجویان این دانشگاه دیدار کرد.

دریادار سیاری با اشاره به رشد چشم گیر دانشگاه در حوزه های مختلف علمی و نظامی، تربیت افسران مومن و متخصص را سرمایه گذاری برای آینده کشور عنوان کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان خاطره حضور فرماندهی معظم کل قوا در این دانشگاه و رضایتمندی معظم له از پیشرفتهای انجام شده بر ادامه حرکت پرشتاب علمی و نظامی در دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر تاکید کرد و گفت: همانگونه که کارکنان فعلی نیروی دریایی توانسته اند به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کنند، افسران آینده این دانشگاه نیز به یقین می توانند نیروی دریایی بسازند که در شان ملت ایران اسلامی باشد.

دریادار سیاری همچنین در بازدید از توانمندی غواصان نیروی دریایی ارتش با اشاره به رقابت حساس تیم های شرکت کننده در مسابقات بین الملی غواصی نظامی که برای اولین بار به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر و با حضور تیمهای از ارتشهای کشورهای جهان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: با توکل، تمرین و تکنیک برتر می توان موجب اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای شرکت کننده شد و این وظیفه سربازی همه است.

دریادار آزاد: همه کارکنان ارتش «بسیجی» هستند

امیر دریا داردوم حسین آزاد فرمانده پایگاه های بسیج ارتش در حاشیه برگزاری اولین همایش ائمه جماعات و فرماندهان بسیج شهرک های مسکونی ارتش گفت: به اعتقاد من، همه ارتشی ها بسیجی هستند، ریشه این موضوع در پیوستن ارتش به انقلاب، تبعیت از رهبری و مرجعیت دینی است.

وی با بیان این که بسیج، میراث گرانبهای امام(ره) است افزود: وقتی امام راحل (ره) مردم و ارتش را برای پیوستن انقلاب فراخواندند، نیروهای ارتشی با پیوستن به انقلاب در راستای تبعیت از مرجعیت دینی، اولین جرقه های بسیجی بودن را روشن کردند.

دریادار دوم  آزاد با اشاره به تلاش های استکبار و صهیونیسم جهانی برای اثرگذاری بر کم اثر کردن ابعاد فرهنگی و معنوی در انقلاب اسلامی، یادآور شد: امروزه فعالیت استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم جهانی در مواجهه با آرمان های انقلاب و در تقابل با نظام جمهوری اسلامی است و شکل فعالیت های آمریکا و اسرائیل نسبت به چهار دهه گذشته تغییر محسوس و اثرگذاری داشته است. ارتش و بسیجیان ارتش به نحو مطلوب در کم اثر کردن آن، نقش داشته و آن را خنثی کرده اند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف استکبار و صهیونیسم، کم اثر کردن ابعاد فرهنگی و معنوی است. آنچه که آن ها نشانه گرفته اند، هویت زدایی دینی و کم اثر کردن معنویت ها و ارزش ها است که ریشه در اعتقادات دینی و فرهنگی همه ملت و به خصوص جوانان و نیروهای مسلح دارد.

فرمانده پایگاه های بسیج ارتش همچنین درباره اهداف برگزاری اولین همایش ائمه جماعات و فرماندهان بسیج شهرک های مسکونی ارتش گفت: این همایش به منظور تعامل و وحدت رویه در بین ائمه جماعات کوی های سازمانی و شهرک های مسکونی ارتش جمهوری اسلامی با فرماندهان بسیج و پایگاه های مقاومت است. یکی از اهداف اصلی این همایش وحدت رویه، تعامل و اثربخشی بیشتر در مواجهه با جبهه استکبار در بخش تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است.

امیر دریادار آزاد اضافه کرد: بحمدلله با برنامه ریزی های مدون و زمان بندی هدفمند در اجرای برنامه ها در طول سال، سعی در مواجهه با اقدامات استکبار و صهیونیسم جهانی داریم. در ایام تابستان تمرکز بسیج ارتش بر اجرای طرح های مختلف برای فرزندان و خانواده های کارکنان ارتش است. محور اجرایی این کار هم طرح های مصباح سازمان عقیدتی و به خصوص طرح مصباح شماره هفت است.

فرمانده پایگاه های بسیج ارتش درباره اجرای برنامه های جدید در ارتش نیز گفت: برگزاری کارگاه ها و گروه های تخصصی به منظور بهره گیری از خروجی های اتاق فکر بسیجیان و روحانیت معزز و شناسایی، انتخاب و هدفمند کردن آن ها برای آتیه، ابتکاری است که در اجرای این همایش به کار گرفته شده است. ما مسائل را شناسایی می کنیم و با توجه به تحرکات ضد فرهنگی دشمن و با تحلیل روند حرکات دشمن در بخش فرهنگی، هویت زدایی دینی و ... پیشگیری لازم را در این خصوص انجام می دهیم. به همین دلیل است که در جمع فرزندان و خانواده های نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آثار دفاع از نظام و همراهی با مرجعیت دینی و ولی فقیه در مقایسه با سایر بخش ها، بسیار  پر رنگ تر و محسوس تر است.

وی ادامه داد: در حوادث مختلف، در بخش های جنگ سرد، جنگ نرم، آسیب های اجتماعی و فرهنگی و فتنه های مختلفی که در مملکت از سوی استکبار و صهیونیسم برنامه ریزی شده، خانواده ها و فرزندان غیور کارکنان آجا با نظام ولایی همراهی داشتند. آمار و ارقام موجود در بخش های مختلف دانش آموزی، دانشجویی و خانواده ها محسوس و قابل اعتنا است.

دریادار دوم آزاد درباره وضعیت بسیجِ ارتش نیز گفت: علاوه بر کارکنان ارتش، خانواده ها و فرزندان آن ها هم بسیجی هستند. با روندی که از ابتدای انقلاب رخ داد و  ارتشی ها با ندای امام به انقلاب پیوستند و در جنگ رشادت ها کردند و پس از آن در مراحل مختلف فرهنگی از جمله تهاجم و شبیخون فرهنگی که حضرت آقا اشاره کردند، جامعه ارتش ضمن بری بودن از این آسیب ها، عمار گونه عمل کردند و همراهی خود را با نظام ولایی نشان دادند. امروز وضعیت بسیج ارتش به گونه ای است که در همه عرصه ها مانند عرصه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و ... دوشادوش بسیجی های بخش های مختلف مانند سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج متضعمین و ... گام بر می دارند.

فرمانده پایگاه بسیج ارتش در پایان تاکید کرد: معتقدیم توجه به بخش بسیج در ارتش نشات گرفته از تفکرات فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است که در راستای به ثمر نشستن تدابیر فرماندهی کل قوا، در خصوص تشکیل و حرکت رو به رشد ارتش انقلابی، بصیرت محور، خدا ترس، شهادت طلب و رزمنده در بین خودشان و خانواده هایشان گام برداشته می شود و ان شاء‌الله این شجره طبیه که ارتش جمهوری اسلامی است در کنار تفکر بسیجی در معرض شمیم خوش بوی ولایت، این انقلاب را به صاحب اصلی آن یعنی آقا امام زمان(عج) می رساند.

سردار شریف: قرارگاه سازندگی خاتم خط مقدم سپاه برای محرومیت‌زدایی در کشور است

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه  در گردهمایی رزمندگان تبلیغات تیپ ۴۴ قمربنی‌هاشم(ع) در مجتمع لاله شهرکرد با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس، گفت: تحقیقات علمی و میدانی نشان می‌دهد که میزان بهره‌وری در مجموعه‌های مدیریتی آن‌زمان با وجود امکانات محدود، ۶ برابر مقطع کنونی بوده است.

وی افزود: تنها با شعار کار جهادی نمی‌توان بهره‌وری را در مجموعه مدیریتی بالا برد، بلکه باید به مؤلفه‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس باز گردیم.

مسئول روابط عمومی کل سپاه انگیزه‌های دینی و مذهبی، عمل به فرامین رهبری و پیوند بین اقوام مختلف را از دلایل موفقیت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این سه مؤلفه توسط یک مرکز عملی از وصیت‌نامه شهدا در خارج از کشور استخراج شد و بر همین اساس دشمن درصدد تضعیف این مؤلفه‌ها است.

سردار شریف با بیان اهمیت تبلیغات و کار فرهنگی در افزایش روحیه رزمندگان دوران دفاع مقدس، اذعان کرد: اقدامات تبلیغی تأثیر بسزایی در افزایش روحیه رزمندگان و دعوت به حضور در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل داشت و مستندات تهیه شده از جانفشانی رزمندگان در آن دوران باعث ماندگاری دوران دفاع مقدس شد.

سخنگوی سپاه  با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی نه تنها از هشت سال دفاع مقدس پیروز و سربلند بیرون آمد، بلکه موجبات آزادی عتبات عالیات از سلطه شیطانی رژیم بعثی صدام را فراهم آورد، افزود: صدام پس از ناکامی در رسیدن به اهداف خود در جنگ تحمیلی علیه ایران، برای جبران این ناکامی و احیای رژیم بعثی به کویت حمله کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: فاصله گرفتن از ارزش‌ها و بهره‌وری دوران دفاع مقدس تا حدودی طبیعی است، اما تفاوت ۶ برابری بهره وری مدیریتی با توجه به افزایش چندین برابری امکانات و دست یابی به فن آوری های نوین، نسبت به ابتدای دوران دفاع مقدس طبیعی به نظر نمی رسد و ضروری است دستگاه ها و مجموعه مدیریتی و اجرایی  کشور در این خصوص چاره اندیشی کرده و همت لازم را بکار گیرند.

سردار شریف اضافه کرد: دشمن با عملیات روانی درصدد ایجاد شک، تردید و ناامیدی در بین مردم است و گاهی مشاهده می‌شود برخی افراد به‌علت نداشتن سواد رسانه‌ای و درک نکردن مصالح کشور تحت تاثیر القائات رسانه های بیگانه  به این مسئله در درون کشور دامن می‌زنند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از تبلیغات در حفظ و تداوم آرمان‌های شهدا و برافراشته نگه داشتن پرچم مقاومت و ایستادگی برابر نظام سلطه و استکبار در کشور، اظهار داشت: دشمن در تلاش است  بین مردم و مسئولان اختلاف ایجاد  کند، اما زمانی‌که با سد هوشمندی ملت ایران مواجه و  پالسی مبنی بر وحدت از جمهوری اسلامی دریافت می‌کند به لرزه می‌افتد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در پایان با اشاره به پیوند وثیق سپاه و مردم، پاسخ به نیازهای مردم و کمک به دولت در این راستا را از جمله راهبردهای جدی و فراموشی ناپذیر سپاه توصیف و خاطرنشان کرد : امروز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) خط مقدم سپاه برای محرومیت زدایی و مردم یاری در کشور است و پروژه های عمرانی و سازندگی سپاه با هزینه و زمان کمتر از شرکتهای خارجی در سراسر میهن اسلامی به ویژه در استان‌های مرزی نشانه‌هایی از احساس وظیفه این نهاد انقلابی و مردمی در قبال نیازهای مردم و کشور است که نگاه به توانمندی های بومی و داخلی و کارایی نگاه جهادی و روحیه انقلابی دوران دفاع مقدس را یادآور می شود.

یک فروند جنگنده نیروی هوایی ارتش دچار سانحه شد

یک فروند هواپیمای «اف۴ دی» حین پرواز آموزشی دچار سانحه شد. بر اساس این گزارش این هواپیما حین پرواز آموزشی، حوالی شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان دچار سانحه شد که خلبانان به سلامت از هواپیما بیرون پریدند(ایجکت کردند).

این حادثه هیچگونه تلفات جانی در پی نداشته است.

برگزاری رزمایش هسته‌ای در سال ۹۷ با محوریت حفاظت از مردم

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای دیداررئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ضمن تشریح وظایف و ماموریت های راهبردی و عملیاتی سازمان پدافند غیر عامل، به نقش استانداران در تحقق سیاست ها و اهداف سازمان پدافند غیر عامل با توجه به قرار گرفتن استان بوشهر در مجاورت تاسیسات هسته ای وایجاد آمادگی های لازم جهت مقابله با تهدیدات احتمالی اشاره کرد.

اهداف پدافند غیر عامل و زمینه های همکاری مشترک فی مابین این سازمان و استانداری، استفاده بهینه از ظرفیت های سازمان، لزوم بکارگیری ملاحظات فنی و مصون سازی زیرساخت ها، آموزش‌های لازم جهت تخلیه اضطراری روستاها و شهرک های مجاور تاسیسات هسته ای در زمان بحران و رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی در ساخت و سازهای اطراف نیروگاه از جمله مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

دو طرف همچنین در این دیدار بر آموزش و ارتقاء ایمنی و رعایت الزامات هسته ای، ایجاد آمادگی و آموزش مسئولین در برابر حوادث، ایجاد اورژانس هسته ای و دومنظوره کردن آن به هسته ای و شیمیایی، تشکیل هیئت های اندیشه ورز در دانشگاه های، آموزشکده‌های فنی دانشگاه خلیج فارس و دیگر مراکز آموزش عالی استان به منظور بررسی مسائل هسته ای و تهدیدات احتمالی تاکید کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل و استاندار بوشهر در این دیدار با تاکید بر به کارگیری روش‌های مناسب از مشارکت مردم و ظرفیت‌های مردمی در زمینه پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی و لزوم آگاه‌سازی عمومی، مباحثی در خصوص  در دستور کار قرار گرفتن آموزش‌های عمومی دستگاه‌های متولی به منظور آشنایی دستگاه ها ومردم به وظایف خود در راستای تسهیل موانع و مشکلات و کمک به امدادگران و حادثه‌دیدگان را مطرح کردند.

در خاتمه مقرر شد ضمن توسعه همکاری، هماهنگی لازم جهت برگزاری رزمایش هسته ای در سال ۹۷ با محوریت حفاظت از مردم انجام پذیرد.

حجت الاسلام محمدحسنی: هوشیاری، وحدت و اقتدار دفاعی سه ابزار مهم مقابله با دشمن است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه دشمن دست از توطئه علیه کشور نخواهد کشید، حفظ هوشیاری، تاکید بر وحدت و همچنین اقتدار نیروهای مسلح را سه ابزار مهم برای مقابله با دشمن برشمرد.

امیر حاتمی: جمهوری اسلامی با تحریم متوقف نمی شود

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع با تبیین شرایط امروز جمهوری اسلامی ایران و نقش وزارت دفاع درحرکت نظام در مسیر پیچیده تحولات بین المللی اظهار داشت:‌ امروز ائتلاف پوشالی استکبار، ‌ ارتجاع و نفاق به سرکردگی آمریکا در تلاشند تا شرایط نظام جمهوری اسلامی ایران را بحرانی جلوه داده  و با جنگ روانی و القاء نارضایتی در آحاد جامعه، تئوری فاصله بین نظام و مردم را عملی سازند.

امیر حاتمی با اشاره به قدرت نظام اسلامی در عصر حاضر یادآور شد: رویدادهای ۴دهه گذشته نشان داد جمهوری اسلامی ایران با عبور از گردنه های سختی همچون جنگ و نا آرامی های داخلی، جنگ تحمیلی، تحریم و اجماع جهانی و نظام بین الملل علیه خود، توانست در آوردگاهی کاملا نا برابر و  با کمبود منابع و امکانات، با سلاح ایمان و توکل به قدرت لایزال الهی بر دشمن فائق آید و این درحالی است که امروز ایران اسلامی نسبت به ادوار گذشته بسیار منسجم تر، مقتدر و دارای  قدرت بازدارندگی  فعال است.

امیر حاتمی با بیان اینکه دشمن به دنبال  شکست های متعدد در عرصه تقابل با ملت ایران، ‌امروز تئوری  ایجاد گسست اجتماعی و القاء ناکارآمدی  را به عنوان تاکتیکی جدید علیه نظام اسلامی در دستور کار قرار داده، گفت: امروز دشمنان ایران اسلامی با ضعیف نشان دادن نقاط قوت نظام و تأکید و تمرکز بر جنگ اقتصادی به دنبال انباشت نارضایتی در جامعه هستند و این در حالی است که حرکت رو به رشد نظام اسلامی با قدرت ادامه دارد.

وی «فشار از بیرون و فروپاشی از درون» را یکی دیگر از  تاکتیک های دشمنان علیه جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت:‌ برخی عناصر خود فروخته همچون منافقین، سلطنت طلب ها و اپوزیسیون داخلی و خارجی  با تجهیز مالی برخی دولت های سرسپرده منطقه  و نقشه و برنامه ریزی آمریکا و رژیم صهیونیستی و سایر دولت های استکباری از هر ابزاری در فضای واقعی و مجازی برای تخریب باور مردم و اعتماد و اعتقاد آنان نسبت به نظام اسلامی با یکدیگر هم پیمان شده اند.

وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن ظرفیت های عظیم انسانی و منابع متعدد با تحریم متوقف نمی شود و براین اساس آمریکائی ها «تاکتیک ایجاد فاصله بین مردم و نظام» را به عنوان روشی مهندسی شده ضربه به نظام اسلامی ارائه داده اند.

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درخصوص جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران تصریح کرد: تحریم و تهدیدات مالی برای ما قابل تبدیل به یک فرصت است؛ چرا که باعث خود اتکائی، خودکفائی و تکیه بر توان بومی می شود و بارور شدن ظرفیت های عظیم داخلی را به همراه خواهد داشت و این می تواند به الگویی برای سایر کشورهای آزادیخواه  مبدل شود.

در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛ بنیاد تعاون سپاه هیچ‌گونه بدهی به شهرداری تهران ندارد

در پی انتشار مطالبی در برخی رسانه‌ها مبنی بر بدهی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری تهران، روابط عمومی این بنیاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطابق مستندات موجود، بنیاد تعاون سپاه هیچگونه بدهی به شهرداری تهران نداشته و مطالب منتشر شده در رسانه‌ها به نقل از رئیس شورای شهر تهران در این خصوص تکذیب می‌شود.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: از رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری که مبادرت به درج این ادعا کرده‌اند، انتظار است طبق قانون به درج  تکذیبیه نیز اقدام کنند.

معاون نیروی زمینی ارتش: دشمن می‌خواهد مردم را به نظام بدبین کند

معاون نیروی زمینی ارتش گفت: اگر امروز دشمن فشار را بر اقتصاد مردم گذاشته است و تحریم‌های اقتصادی ناجوانمردانه‌ای را برنامه‌ریزی و تدارک دیده است برای اینکه مردم را نسبت به‌ نظام بدبین کند.

سردار نقدی: دستاوردهای انقلاب اسلامی را باید با افتخار بیان کنیم

سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست کارگروه‌های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: هیچ انقلابی با آرمان‌های خود به ۴۰ سالگی نرسیده و این فقط اختصاص به انقلاب ما دارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر ۱۵ پیروزی بزرگ داشته است، گفت: باید با افتخار دستاوردها و عظمت انقلاب را معرفی کنیم و البته این باید در تمام طول سال انجام شود.

سردار نقدی بیان داشت: ما الان گویی قدری با شرمندگی از دستاوردهای انقلاب در عرصه رسانه‌ای سخن می‌گوییم، در حالی که باید از ابزار رسانه در این زمینه جدی‌تر استفاده کنیم.

امیر اکرمی‌نیا: هزینه سازش با آمریکا از چالش با آن بیشتر است

معاون سیاسی ارتش با بیان اینکه تجربه برجام نشان داد که آمریکا هیچگاه به تعهدات خود عمل نکرده است، گفت: هزینه سازش با آمریکا از چالش با آن بیشتر است.

سردار جلالی مطرح کرد؛ استفاده دشمنان از نرم‌افزار مکان یاب و راهنما در جمع‌آوری اطلاعات

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: دشمنان با استفاده از نرم افزارهای خاص اسم و آدرس تمامی افراد هدف را به دست می آورند و می‌توانند بفهمند در کازرون یا خرمشهر چه کسی با چه چیزی مخالف است.

سردار کوثری: دولت و مسئولین از ظرفیت سپاه در جهت خدمت رسانی استفاده کنند

سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بهره برداری از فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و طرح آب‌رسانی غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر، اظهار داشت: تشکیل سپاه بر اساس خدمت به مردم، حفظ ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل زورگویان و  زیاده خواهان انجام شده است.

وی افزود: طرح های اخیر که افتتاح شد مواردی از صدها و شاید هزاران موردی است که سپاه تا به امروز برای عمران و آبادانی و بی نیازی کشور از بیگانگان اقدام کرده است و افتتاح آنها ثابت کرد که سپاه اهل حرف و قول هایی که عملی بودن آنها در هاله ای از ابهام باشد نیست.

جانشین قرارگاه ثارالله، خدمت به مردم و صداقت در عمل را یکی از وظایف مهم سپاه عنوان و خاطر نشان کرد: در قانون اساسی به دقت مشخص شده که نیروهای مسلح خصوصا سپاه، با مجوز فرمانده معظم کل قوا در جهت کمک به دولت ها و خصوصا دولت جمهوری اسلامی ایران می تواند عمل کند. سپاه همیشه آمادگی خود را برای کمک به دولت ها اعلام کرده است اما این دولت ها و مسئولین اجرایی هستند که باید به بهترین نحو از ظرفیت سپاه در جهت خدمت رسانی به مردم و پیشرفت کشور استفاده کنند.

کوثری تاکید کرد: سپاه هیچگاه مشکلی در راستای همکاری با دولت ها نداشته و همواره آماده خدمت رسانی است اما این خواسته باید از طرف مجریان باشد.

وی با تاکید بر اینکه انجام کارهای بزرگ در توان نیروهای انقلاب است، تصریح کرد: سپاه ظرفیت انجام کارهایی به مراتب بزرگ تر از آنچه که امروز شاهد آن هستیم را دارد و بارها در دوران دفاع مقدس و سازندگی آن را در عمل نشان داده است.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه ادامه داد: بعنوان مثال سد کرخه بزرگترین سد خاورمیانه و یازدهمین سد دنیا که ظرفیت ذخیره ۷.۵ میلیارد متر مکعب آب را دارد توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) ساخته شد که در سال های اخیر بیش از ۴.۵ میلیارد آب پشت آن بوده است.

کوثری در پایان گفت: استفاده از ظرفیت دستگاه های انقلابی مانند سپاه پاسداران بستگی به مجریان و دولت مردان دارد که بخواهند از آن در راستای عمران و آبادانی کشور و در عرصه های مختلف خدمت رسانی استفاده کنند.

امیر شیخ حسنی: اهل قلم و هنر افسران کشور در مقابله با جنگ نرم دشمن هستند

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان اینکه اینکه امروز در تقابل جبهه حق و باطل، جنگ تغییر ماهیت داده و به جنگ نرم تبدیل شده، گفت: اهل قلم و هنر افسران کشور در مقابله با جنگ نرم دشمن هستند.

وزیر اطلاعات مطرح کرد: ضرورت ارتقای احساس امنیت در جامعه

حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات کشورمان گفت: با فعالان اقتصادی نباید برخوردهای قهرآمیز کرد بلکه باید با توجیه و راهنمایی از انحراف فعالان اقتصادی جلوگیری کرد و آنان را به سمت تأمین مایحتاج کشور سوق داد.

سرلشکر جعفری: می توان فهماند که استفاده از تنگه هرمز برای هیچکس چه مفهومی دارد

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت استان تهران با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای جبهه مقاومت اسلامی، نقش مردم در حل معضلات و مشکلات فراروی کشور را مهم و بی بدیل توصیف و تصریح کرد: تفکر مقابله موفق با بحران های بزرگ بدون حضور مردم میسر نیست و هیچ گاه نباید تفکر نگاه به مردم را مزاحم پیشبرد برنامه‌ها و سیاست‌های کشور دانست، همانگونه که باور و نگاه به مردم در جنگ تحمیلی  توانست دستاوردی بزرگ را برابر صف آرایی دنیای استکبار برای ما رقم بزند.

سرلشکر جعفری بنی صدر را پرچمدار و از طلایه داران مزاحم دانستن نقش مردم در حل مسئله جنگ خواند و اظهار کرد: بنی صدر با تفکر لیبرالی و اهمیتی که به روش جنگ کلاسیک می‌داد، مانع حضور تفکر انقلابی و نقش آفرینی مردم در جنگ تحمیلی دشمنان بود و بر اساس همین نوع نگاه نیز مانع واگذاری سلاح و تجهیزات به سپاه به عنوان یک نیروی انقلابی و مردمی بود.

وی افزود : درحالی که پس از حذف بنی‌صدر و تحول تفکر در فرماندهی و مدیریت اجرایی صحنه نبرد که توام با حاکم شدن نگاه انقلابی و نقش آفرینی مردم بود، پس از ۸ ماه شاهد آزادسازی خرمشهر و دیگر مناطق اشغالی کشورمان از لوث وجود پلید ارتش بعثی صدام بودیم.

فرمانده کل سپاه تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس را چراغ راهنمای امروز و فردای ما برای حل مشکلات بزرگ جامعه و بحران های ملی توصیف و تصریح کرد : الگوی تفکر انقلابی و مردم پایه دفاع مقدس ملت ایران امروز در جغرافیای مقاومت اسلامی الگوی رزمندگان قرار گرفته و پیروزی‌های بزرگ و تاریخ‌ساز علیه تروریسم تکفیری و جنگ‌های نیابتی را رقم زده است.

وی تفکر انقلابی و مردم محور را عامل پیروزی در صحنه های جنگ و نبرد سخت با دشمنان دانست و گفت : این دستاورد بزرگ دفاع مقدس، تجربه ای است که برای همه دوران ها و بحران های ملی در کشور می تواند حلال مشکلات و عامل عبور از چالش های بزرگ قرار گیرد.

سرلشکر جعفری در ادامه خاطرنشان کرد : حل مشکلات کشوردر زمینه های مختلف حتی در عرصه اقتصاد، آسان تر از جنگ است، اما باید با نگاه ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن و اعتقاد به حل مسائل و مشکلات کشور به وسیله مردم، پای در میدان مبارزه گذاشت تا به فضل الهی همانگونه که دوران دفاع مقدس به دورانی باشکوه و اقتدار آفرین برای نظام اسلامی و ملت ایران تبدیل شد، در عرصه جنگ اقتصادی نیز بتوانیم بر توطئه و خباثت دشمنان فائق آییم.

وی از حضور و ایفای نقش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه در عرصه سازندگی به عنوان شاهد مثال موفقی برای نقش پذیری مردم در عرصه عمران و آبادانی کشور یاد کرد و با قدر دانی ازاقدامات و تلاش های انقلابی  وجهادی قرارگاه در حل مشکلات مردم به ویژه رفع مشکل اخیرآب آشامیدنی مردم استان خوزستان، گفت : بی تردید در صورتی که این روحیه و تفکر در سایر حوزه ها نیز مورد اهتمام قرار گیرد شاهد پیشرفت و پیش روندگی هر چه بیشتر در آن حوزه ها خواهیم بود.

سرلشکر جعفری در ادامه تصریح کرد: فشارها و دشمنی‌های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون همواره وجود داشته و بدیهی است که انقلاب اسلامی به عنوان پرچمدار مقابله با ظلم و یاری گر مظلومان،   با فشارهای همه‌جانبه دشمن مواجه شود، اما راه مقابله با این توطئه‌ها "نگاه به درون" و برخورداری از "باورانقلابی" است که با حل آن مشکلات نیز حل خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: رویکرد ایستادگی و مقاومت بدون نگاه به بیرون، با تکیه به مردم مبنای پیروزی نظام و ملت ایران طی چهار دهه اخیر به ویژه در صحنه های سخت و دشوار بوده است و تاکید می‌کند" هزینه مقاومت برابر دشمن به مراتب پایین تر از هزینه سازش است" .

فرمانده کل سپاه با اشاره به پیشرفت ها و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی و امنیتی یادآور شد : حاکم بودن مبنای فکری و دیدگاه مدیریتی اعتقاد به مردم و نگاه انقلابی سبب شده است که در حوزه امنیت و دفاع از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار باشیم.

وی ایفای نقش مردم در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را از نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برشمرد و خاطرنشان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس نیز با بهره گیری از تجارب ارزشمند دوران مقاومت و ایستادگی، می توانند در رفع مشکلات و معضلات مردم  حضورو نقش آفرینی اثربخش داشته باشند.

سرلشکر جعفری در پایان با اشاره به مواضع قاطعانه رئیس‌جمهور در برابر شیطنت اخیر امریکایی ها در طراحی تحریم های جدید نفتی علیه ایران و ابراز امیدواری نسبت به عملی شدن آن در صورت لزوم و تاکید بر همراه بودن آحاد مردم و مسئولین نظام در این زمینه، تصریح کرد: یقینا، در شرایط محتمل با عملی شدن مواضع اخیر مسئولین اجرایی کشور که در حال پیش گرفتن رویکرد و نگاه انقلابی در صحنه نبرد امروز با دشمن به ویژه امریکای مکار و جنایتکار هستند، می توان به دشمنان فهماند که استفاده از تنگه هرمز برای همه و یا برای هیچ کس چه معنا و مفهومی می تواند داشته باشد!

سرلشکر سلیمانی در نامه‌ای به روحانی: بیانات ارزشمندتان نسبت به رژیم صهیونیستی مایه افتخار است

در پی اعلام موضع قاطع حسن روحانی در قبال اظهارات سلطه طلبانه و تهدیدات و زیاده‌خواهی‌های مقامات آمریکایی و صهیونیست ها، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی از سخنان عزتمندانه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

متن پیام فرمانده نیروی قدس سپاه به این شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

برادر بزرگوار جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

آنچه از فرمایشات حضرتعالی در رسانه‌ها منعکس شد، مبنی بر اینکه اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی‌باشد و بیانات بسیار ارزشمندی که در موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم صهیونیستی فرمودید، مایه مباهات و افتخار است.

حقیر به عنوان سرباز ولایت و این ملت سرفراز و با همه جان به حضور جنابعالی عرض می‌کنم: این همان دکتر روحانی است که ما شناخت داشتیم و داریم و می بایست باشد،  شما با سخنان حکیمانه ارزشمند و قدرتمندانه خودتان رهبر عزیز، ملت بزرگوار ایران اسلامی و مسلمانان جهان را سرافراز کردید.

دست شما را برای ایراد این سخنان به موقع، حکیمانه و صحیح می بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد در خدمت هستیم.

 برادرتان قاسم سلیمانی"

کد خبر 4345093

mehrnews.com/news/4345093