امیر سرتیپ دوم نوذر نعمتی


جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه وظیفه ارتش دفاع از تمامیت ارزی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: برای مقابله با تهدیدات برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در گفتگو با رادیو ایران به بررسی دستاوردهای این نیرو پرداخت و اظهار داشت: وظیفه ارتش دفاع از تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است از این رو ما برای مقابله با تهدیدات، برنامه های متنوعی را پیش بینی کرده ایم.

وی افزود: ما تهدیدات را رصد می کنیم و در چهار حوزه زمین، هوا، دریا و پدافند هوایی متناسب با نیازهایمان و با بهره گیری از توان بومی، تاکتیک ها، آموزش ها و تجهیزات مورد نیاز را بکار می گیریم.


جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره خودکفایی در حوزه تجهیزات نیز تصریح کرد: از این بُعد باید بگوییم تمامی تجهیزات دفاعی بکارگرفته شده در نیروی زمینی ارتش داخلی بوده و یا بومی سازی شده است، به گونه ای که اکنون به هیچ وجه محتاج بیگانگان نیست.


جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با تقدیر از نقش آفرینی صنایع نظامی کشور، بیان داشت: ما در زمینه تجهیزات نظامی چه در صنایع دفاعی وابسته به عزیزانمان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  و چه جهاد و خودکفایی نیرو، تمامی مراحل بازسازی و تولید تجهیزات موردنیاز را به شکل بومی در اختیار داریم. همچنین در همین راستا فرماندهی بازسازی و تولید قطعات نیز در نزاجا شکل گرفته است و این امر توانسته خودکفایی کامل را برای ما به ارمغان بیاورد.


وی در پایان گفت: بعنوان مثال در بحث تانک بعنوان جنگ افزار ویژه رزم زمینی که پیچیده ترین وسیله در این حوزه از تجهیزات نظامی است به خودکفایی کامل در دو بُعد طراحی و ساخت رسیده ایم.


امیر سرتیپ رضا خرم طوسی رئیس گروه مشاوران فرماندهی کل ارتش نیز در ادامه این برنامه رادیویی، با گرامیداشت ۲۹ فروردین دلیل نامگذاری این روز به نام روز ارتش را نگاه دوراندیشانه امام نسبت به ارتش دانست و گفت: همانطور که بسیاری از ما به یاد داریم پس از پیروزی انقلاب، یکی از اولین پیام های حضرت امام که در رسانه ها منعکس شد، امر به پیوستگی ارتش با ملت بود و از همانجا بود که بنای نامگذاری ۲۹ فروردین بعنوان روز ارتش گذاشته شد.


رئیس گروه مشاوران فرمانده کل ارتش در خصوص توجه به تحقیق و پژوهش، ادامه داد: همانگونه که می دانید ارتش یک سازمان بزرگ، سنگین و در عین حال جوان است. بسیاری از جوانان عزیز کشور ما دوران شکوفایی خود را در قالب خدمت مقدس سربازی در ارتش آغاز می کنند از این رو یک سازمان پویا و جوان به حساب می آییم.


امیر خرم طوسی آفت اصلی سازمان های بزرگ را سنگینی و بروکراسی برشمرد و افزود: اگرچه ارتش ها مدرن و پیشرفته هستند اما مانند هر سازمان بزرگ دیگر ممکن است گرفتار دیوان سالاری گردند از این رو برای مقابله با این موضوع ما سازمان را به سمت چابکی پیش بردیم.


مشاور عالی فرمانده کل ارتش با اشاره به خیال خام آمریکایی ها در ابتدای انقلاب، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها پس از پیروزی انقلاب که از کشور خارج شدند، براساس محاسبات خود مدعی شدند که بالگردهای نظامی ارتش تا ۱۵ روز پس از خروج آنها از کار می افتد. از سویی دیگر براساس گزارش های منتشر شده هواپیماهای ایران می بایست پس از خروج مستشاران آمریکایی از کار می افتاد، اما به برکت نیروهای جوان و صنایع بومی کشور نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه متناسب با نیازهای ارتش با بهره گیری از خلاقیت نیروهای داخلی تمامی این مشکلات مرتفع گردید و نیازها بطور کامل در کشور برآورده شده است و در کنار این امر ما در حوزه عملیات و تاکتیک نیز با پژوهش های به روز، به آمادگی کامل دست پیدا کرده ایم.


https://www.mehrnews.com/news/4275045/